АНДРІЙ ПАЛЬВАЛЬ: "Мабуть, це як потрапити на Марс"

Фото: Андрій Пальваль та Muhammad Mudassir Zia

Андрій Пальваль – художник, технічний директор групи "Kailas-V". Живе у Харкові. За освітою біолог. Одного дня вирішив обрати мистецтво і став муралістом. Відомий як творець стінописних портретів Михайла Грушевського, Павла Скоропадського, Тараса Шевченка, Юрія Гагаріна, видатних харків’ян, серії "Птахи", сюрреалістичного графіті "Дім у розрізі" та інших муралів не лише в Україні, а й за її межами. Ця зима стала для Андрія особливою, бо народився другий син. На його думку, саме родина створює святковий настрій і є найприємнішим дарунком у житті. А на творчість надихає любов – безмежна і неосяжна. 

Фото: Андрій Пальваль та Muhammad Mudassir Zia

Той, хто малює на стінах у грудні

Була одна зимова пригода, хоча насправді їх було більше, але, крім цієї, якась інша не пригадується (усміхається). Тим, хто малює на стінах, на свіжому повітрі у грудні малювати не надто вдається – мороз і крига сковує все навкруги! І здавалося б, можна сидіти вдома, відпочивати, але так не цікаво...
Ще влітку 2016 року почалася епопея з отриманням візи в дуже незвичне місце. Чесно кажучи, я навіть особливо не переймався цим, бо задумане здавалося якимось недосяжним. По-перше, я нічого не знав про місце, куди прямуватиму в грудні, а по-друге, про це місце взагалі ніхто нічого не знав. Так, бувають різні маршрути, туристичні й не дуже, але цей – суцільний знак питання. Навіть Вікіпедія про це місце видала містичне: "Хто там не бував, той не народився".
Настав грудень – віза, білети, запрошення на руках.
Київ-Стамбул. Усе просто.
Стамбул-Манама (Бахрейн). А далі – цікавіше.

Фото з архіву Андрія Пальваля

Манама-Маскат. В аеропорту Маскату я був єдиним українцем, європейцем, який летів далі. Зала очікування. Люди з цікавістю підходили й запитували англійською, чи я справді туди лечу. Я схвально їм відповідав. У Манамі я зрозумів, що потрапив в інший світ і певний час буду його частинкою. Там я вже почув гінді, арабську, турецьку, тайську мови.

Фото з архіву Андрія Пальваля

Чотири години в літаку і я в Лахорі – одному з найбільших міст незалежного Пакистану, колишній столиці Великих Моголів та одному з міст колишньої Британської Індії. Це ми про Рим і Париж знаємо все чи майже все, багато хто з нас навіть встиг там побувати, а тут – Лахор!

Фото з архіву Андрія Пальваля

Фото з архіву Андрія Пальваля

Фото з архіву Андрія Пальваля

Минув рік, а мені досі важко усвідомити, осягнути здійснене. Досі не всі фото переглянув (усміхається). Щось мене там зачепило. Мабуть, це як потрапити на Марс! Що там може вразити? Абсолютно все! Звичаї, люди, їхня людяність, інший вимір реальності, архітектура, тваринний світ, спека, шаріат, заборона алкоголю, 4G мережа, якісні дороги, крикет, постколоніальна дійсність, сила-силенна людей, атмосфера в місті, вбрання, магазини, урду, письмо, релігійні вподобання, мова, зовнішність, тумани вночі, звані вечері, «Кока-кола», книжкові крамниці, саморобні хустки, хіджаби, прянощі, перець і фрукти, мотоцикли й тук-туки, каліграфія й кераміка, палаци й мечеті, зрештою, трокари чи трокар-арт! Це унікальний вид народного розпису речей побуту, автівок, вантажівок! Існує виключно в Пакистані та деінде в Індії.

Трокар або трокар-арт
Фото з архіву Андрія Пальваля

Трокар або трокар-арт
Фото з архіву Андрія Пальваля

Фото з архіву Андрія Пальваля

Фото з архіву Андрія Пальваля

Найвідповідальніше у Лахорі, як на мене, було репрезентувати в тих умовах власну історію, власну країну, місто, намалювати щось дотичне до їхньої реальності, у якийсь спосіб абсорбувати побачене. Зрештою, я ж приїхав малювати!

Фото з архіву Андрія Пальваля

Мурал "Чакур". Автор: Андрій Пальваль
Фото з архіву Андрія Пальваля

Мурал «Дар». Автор: Андрій Пальваль
Фото з архіву Андрія Пальваля

У мене з’явились нові справжні друзі.
Замість запланованого тижня, лишився на чотири (усміхається). Відсвяткував власний день народження, вперше вбрався у національний пакистанський одяг і люди одразу припинили звертати на мене увагу, як на прибульця-дикуна.
Подорож справді була довгою і несподіваною. Я тоді створив чотири мурали, але це вже інша історія (усміхається).

Фото з архіву Андрія Пальваля


проект про нас

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дивовижні тварини Майка Йогансена

Магія звуків і слів. Зустріч із письменницею Зіркою Мензатюк та її казочками про мову

Любити як частинку власного серця. Презентація збірки творів для дітей "Україна починається з тебе"